Primăria Moldova Nouă facilitează accesul mediului privat la fonduri europene

Săptămâna aceasta, la inițiativa primarului orașului Moldova Nouă, Ion Chisăliță, a fost organizată o întâlnire menită să vină în ajutorul antreprenorilor în ceea ce privește accesarea fondurilor europene pentru a înțelege mecanismul exact în care acestea pot fi obținute și, în final, pentru a scurta hățișul birocratic. Alături de edil au mai fost prezenţi Gabriel Popescu – consilier la Ministerul Antreprenoriatului și Turismului, Ramona Farau, Mercea Carla, Răzvan Safta – din partea Agenției pentru Dezvoltare Vest, Claudiu Dolot – director regional al Băncii Comerciale Române, dar şi primarii și viceprimarii unităților administrativ-teritoriale din Clisura Dunării, Ilie Jurcă – Sichevița, Olgiţa Ghiță – Socol, Ilie Boboescu -Coronini, Ion Sporea – Gârnic, precum și numeroși reprezentanți ai mediului de afaceri din diferite domenii de activitate.

Întreaga atenție s-a axat pe oportunitățile de finanțare pentru mediul privat prin Programul Regional Vest 2021-2027, aici fiind vorba despre sprijinul acordat cercetării și inovării, creșterea competitivității și productivității, precum și digitalizarea și dezvoltarea de competențe a IMM-urilor din Regiunea Vest.

Iată mai exact posibilitățile care se adresează IMM-urilor și microîntreprinderilor:

a) Intervenția Regională 1.2 Digitalizare IMM

Alocare financiară: 15,38 mil. euro

  • Valoare minimă proiect: 15.000 euro
  • Valoare maximă proiect: 60.000euro
  • Rate de cofinanțare: Caraș-Severin și Hunedoara – 10%

Printre activitățile eligibile în caz se pot aminti:

  • achiziția de echipamente hardware TIC;
  • achiziția de licențe;
  • investiții în aplicații particularizate, inclusiv soluții de automatizare;
  • servicii pentru securitate cibernetică;
  • platforme online de comercializare;
  • servicii de găzduire și stocare;
  • utilizarea tehnologiilor moderne: blockchain, big data, realitate virtuală.

b) Intervenția Regională 1.3 B Sprijin pentru IMM-uri

Alocare financiară: 41,25 mil. euro

  • Valoare minimă proiect: 500.000 euro
  • Valoare maximă proiect: 2.000.000 euro
  • Rate de cofinanțare: Caraș-Severin și Hunedoara – 10%
  • Rate de cofinanțare pentru ajutor de stat Activități eligibile:
  • investiții în construcții industriale;
  • dotare cu active corporale (echipamente tehnologice, utilaje, instalații de lucru, mobilier) și active necorporale (brevete, licențe, aplicații și programe informatice);
  • internaționalizare, certificări;
  • introducerea sau adoptarea de tehnologii verzi;
  • activități care respectă principiul economiei circulare;

c) Intervenția Regională 1.3 D Întreprinderi nou înființate

Alocare financiară: 20,00 mil. euro

  • Valoare minimă proiect: 15.000 euro
  • Valoare maximă proiect: 50.000 euro
  • Rate de cofinanțare: 10%
  • Ajutor de minimis

Activități eligibile

  • achiziția de echipamente tehnologice, utilaje, instalații de lucru, mobilier;
  • achiziția de active necorporale (brevete, licențe, programe informatice);
  • servicii suport de tip consiliere, mentoring, Coaching

d) Interventia Regionala 1.3A Sprijin pentru microîntreprinderi

În acest caz, pentru apelul 1, bugetul alocat pe segmentul ,,Producție” este de 26,33 mil. euro, în timp ce suma alocată pentru apelul 2, mai exact segmentul ,,Servicii”, este de 10,00 mil.euro, cu o cofinanțare de 10%.

Ținând cont de faptul că partea de cofinanțare se rezumă la un procent de doar 10%, Claudiu Dolot – director regional al Băncii Comerciale Române, împreună cu alți specialiști din domeniu, le-au prezentat antreprenorilor interesați facilitățile care decurg din programele de investiții: IMM Invest, StartUpNation și Femeia Manager (BCR).

Mai mult decât atât, dat fiind faptul că zona Clisurii Dunării are un potențial turistic ridicat, o altă temă adusă în discuție de către reprezentantul Ministerul Antreprenoriatului și Turismului, profitând de prezența participanților din mediul public și privat, a fost implementarea proiectului de creare în România a Organizațiilor de Management al Destinației, care vor funcționa la nivel local, județean și regional.

Ce reprezintă OMD-urile?

Organizațiile de Management al Destinației (OMD) au misiunea de a deveni un lider strategic în dezvoltarea destinaţiei prin: garantarea unui proces unic de luare a deciziilor şi o strategie unică, aducerea de know-how și inovație în cadrul destinației turistice, gestionarea mixului de marketing, precum și crearea unui flux optim de intrări turistice.

Moderator al întâlnirii partenerilor din zona publică și privată, dr.ing Ion Chisăliță, nu doar că a reușit să stârnească interesul celor prezenți vizavi de oportunități, ba chiar a ținut ca toate materialele discutate să ajungă și în format electronic pentru un studiu mult mai aprofundat, întrucât fiecare decizie să poată fi luată în cunoștință de cauză, iar rezultatele punerii în practică a lucrurilor să fie cele scontate.

Trimite şi prietenilor

Facebook
WhatsApp
Twitter
Email